lin lin li

szalay2 utazási blogjaEttal, Linderhof (2022), SzG3

Ez egy olyan bakancslistás hely volt, amivel kapcsolatban csak titokban reméltem, hogy egyszer meglátogathatom, de most minden összejött. Jó idő is volt és kevesen is voltak. Ez a kastély a legkisebb a II. Lajos bajor király által építtetettek közül és ez az egyetlen, amely életében elkészült…

LiftGrác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól…

Liszt Ferenc RepülőtérIndulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első…

LitvániaBaltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már…

LigetBudapest, a Kopaszi gát, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most gyorsan egy budapesti téma. Miután ez a hely viszonylag kiesik Újpest felől, eddig nem jutottunk el ide. Az előző hétvégén az Iparművészeti Múzeumban voltunk az Albert és Viktória Múzeum kiállítását megnézni (igen…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Pisai ferde torony

Ezen a napon meg akartuk nézni a világ leghíresebb ferde tornyát. Písában leparkoltunk az egyik Szupermarket parkolójában, ahonnan elsétáltunk a Csodák teréhez (Campo dei Miracoli), ahol a Dóm és a Keresztelőkápolna épülete is van. A kapun…

Mona LisaLouvre

A Notre Dame megtekintése után, az elszántabbak beállhattak a pár órás sorba a Louvre-nál, hogy, ha már itt vannak, legalább a Mona Lisára ránézhessenek. Akiket meg kevésbé vonzott a festményeket tátott szájjal bámulni program, szabadon mászkálhattak…

Lir királyDublin - Garden of Remembrance

Dublin - a főváros. Észak - Dublin. A Parnell tér északi végén van egy kis csendes park, melyet az ír szabadság ügyéért elesetteknek szenteltek. Az Emlékezés Kertje az a hely, ahol az 1916-os húsvéti felkelés vezetőit a Kilmainham börtönben…

Filippino lippiPiazza della Minerva - Roma

A Piazza della Minerva középpontjában Bernini különös elefántszobra áll, hátán az Egyiptomból zsákmányolt obeliszkkel. A téren, a szobor mögött áll a: Santa Maria sopra Minerva. Róma…

szalay2 utazási blogjaKrakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó…

szalay2 utazási blogjaLindau (2022), SzG3

Végre elérkeztünk fő úti célom egyik állomásához (az egyik a Bodensee körüli látványosságok megtekintése, a másik Észak Svájc). Már többször végig mentem a tó északi oldalán húzódó főúton, de csak ennyi (ide erősen elférne egy autópálya). Miután jó időben megérkeztem…

szalay2 utazási blogjaFüssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem…

MC BUBU utazási blogjaZALAVÁR - BALATONHÍDVÉG kerékpárút

Közel öt kilométer hosszú új kerékpárutat avattak 2008. májusában a Kis-Balaton nyugati részén, a Hidvégi-tóként ismert 1-es tárolójának észak-keleti partja mellett. A bicikliút mellett Kis-Balaton Kerékpáros Ház kerékpárkölcsönző, Madárvárta…

LillafüredMiskolc Lillafüred, SzG3

Felsőtárkányból a szerintem legszebb magyarországi úton elautókáztunk Lillafüredre. Az előző napi hatalmas viharnak azért voltak nyomai, iszapos, agyagos átfolyások az úton, kidőlt fák, de azt jó volt látni, hogy ettől eltekintve az erdők jó állapotban vannak, zöldek, virulnak…

szalay2 utazási blogjaBécs, Hundertwasser múzeum (Kunst Haus Wien), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezeket a képeket eddig nem tettem fel, mivel elég gyengére sikerültek, még délben is elég sötét volt (bár kinagyítva némileg elfogadhatóak). A Duna csatorna partján már éppen hazafelé tartottunk, amikor megláttuk a tipikusan Hundertwasser stílusú épületet…

LiftGrác (Graz), a Schloßbergre menő sikló (Schloßbergbahn) és a Berglift, SzG3

Grác egy igen fontos létesítményéről még nem írtam, ez a Schloßbergre menő sikló. A sikló szerves egységet alkot a Berglifttel, olyannyira, hogy kombijegyet is lehet venni rájuk (egyikkel fel a hegyre a másikkal le a hegyről)…

Li2Ferihegy, Repülőgép Emlékpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az unokámat nagyon érdeklik a repülőgépek (a kertünkben is mindig megnézi az elszálló gépeket), ezért elhatároztuk, hogy szombaton elmegyünk megnézni a Ferihegyi Repülőteret, majd a repülő skanzent. A repülőtérnél…

Monument of lightDublin - O'Connel Street

Az utca mai képe eléggé elüt attól, amit az ír arisztokrata, Luke Gardiner megálmodott. Amikor megvette ezt a földet, parádés házakkal övezett sétányt tervezett. Álma azonban rövid életű volt. A Carlisle…

szalay2 utazási blogjaSteyr, SzG3

Volt szerencsém a közelmúltban egy 8 napos osztrák-német-svájci utat szervezni magamnak. Sajnos most a feleségem nem tudott velem jönni, így egyedül mentem. Az első szállás (mint az összes többi is) Németországban volt, így oda felé nem sok helyet tudtam beiktatni…

Liffey folyóDublin - Liffey folyó sétahajója

Dublin - a főváros. A műholdas képen remekül látszik a kikötőben horgonyzó piros sétahajó, amivel kellemes perceket szerezhetünk magunknak, ha megyünk vele egy kört…

szalay2 utazási blogjaBrno, az Egyetemi Botanikus kert, SzG3

Az már eddig is világos volt, ha van egy botanikus kert a közelünkben, megpróbáljuk megnézni. Brno-ban kettő is van, ez az egyik. A másikkal nem volt szerencsénk (pedig nagyon szép és nagyobb, mint ez), de szombaton mentünk oda és kiderült, hogy csak hétköznap van nyitva…

Jaszkari utazási blogjaTivoli Villa D'Este

A mindenkori Pápa nyári rezidenciája, nem messze Rómától és természetesen, Vatikán Várostól. Egy gyönyörű szép kisebb kastély, de az igazán kellemes jelenséget a kert nyújtja, ahol sok szép, formára nyírt növény között, szobrokat is lehet csodálni, szökőkutakkal…

LigetKámoni Arborétum, Szombathely

Valamikor Kámon önálló falu volt, ma már Szombathely belterületéhez tartozik. Itt kezdte meg az arborétum kialakítását az 1860-as években Saághy Mihály földbirtokos, a terület gazdája. Abban az időben a Gyöngyös-patak…

JeDee utazási blogjaBrüsszel, Csokoládé túra

Az egy főre eső csokoládégyárak (üzemek, manufaktúrák) száma biztosan Belgiumban a legnagyobb (az érdekes, hogy pontos számot senki nem tudott mondani, de úgy 35-40 körül lehet, ebből csak Brüsszelben 8 van plusz egy csokoládémúzeum), és…

Livingszton szigetAntarktisz

Ez maga a gyönyör. Másodszorra voltam itt és megint egy hónapon keresztül tudtam csodálni az érintetlen természetet. Sajnos egyre kevesebb a jéghegy, de nagyon sok állatot láttam. Leopárd fóka, pingvinek, viharmadarak, kardszárnyú delfinek és rengeteg bálna…

WorldWalk utazási blogjaBéziers

Megvan az új hálózsák, sőt vettünk kis gáztűzhelyet (pici palackos, talán mindenhol kaphatók hozzá palackok). Ezzel a megújulás teljes. Új sátor, hálózsák, hátizsák, cipók és újdonság: a gázfőző. Mindezt támogatóinknak köszönhetjük. Legnagyobb…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaLindos, Rodosz sziget

Egynapos buszkirándulás keretében megnéztük az egész szigetet. Na ja, körbebuszoztuk, mert a pillangók völgyébe nem vittek bennünket, ugyanis ebben az időszakban már nem lehet medvelepke-rajzást látni. Voltunk Lindos-ban (3500 éves falucska…

magdinurse utazási blogjaLillafüredi pisztrángtelep

A lillafüredi pisztrángtelepet, a Magyar Királyi Erdőigazgatóság építette 1932-ben, a Bükk-hegység szívében a Hámori-tótól 4 kilométerre. Jelenleg a Bükki Nemzeti Park területén található gazdaság, a Garadna-völgy merész hegyfalai közt kanyargó…

szalay2 utazási blogjaWienerbruck, Ötschergräben, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Ausztria egy olyan helyét mutatom be, amely álomszép (még osztrák szinten is). Kisebb nagyobb szurdokban, szakadékban sokan voltak már, de ez a rendszer kb. 30 km hosszú. Az osztrákok osztrák Grand Canyonként…

Tündüs & zo- utazási blogjaVrsar

Olaszul: Orsera A középkori latin dokumentumokban különböző változatokban találhatjuk meg: Ursaria, Ursarium, Vrsarium, Orsaria… Az Ursaria nevet a teljes partvonalra használták Funtana falva és a Lim-fjord között. Néhány nyelvész szerint…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Lido di Camaiore

Tengerpaaart???!!! Kérdezték sokan csodálkozva, mikor mondtam, hogy hol lesz a toszkánai szálláshelyünk. Ott van tenger? Hát igen, először én is a szőlőlugasos mediterrán házakat nézegettem az interneten, de aztán úgy gondoltam, hogy kössük…

szalay2 utazási blogjaPlansee, SzG3

Ez viszonylag kis beszámoló lesz, egyáltalán úgy került be hogy Linderhofból Füssenbe menet ez volt a legrövidebb út, Németországon keresztül igen nagy kerülőt kellett volna megtenni. A tó maga egy tipikus alpesi tó, az út az északi oldalon megy végig, a déli teljesen járhatatlan…

bbonyar utazási blogjaVilnius

Vilnius (lengyelül: Wilno, belaruszul: Вільня/Vilnia és oroszul: Вильна/Vil'na) Litvánia fővárosa és egyben legnagyobb városa. Részben ma is fallal övezett történelmi belvárosa, a UNESCO Világörökség listáján található 1994 óta. Katolikus…

szalay2 utazási blogjaNeuberg an der Mürz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet azért teszem be, mert amikor átmentünk ezen a városkán, az út mellett megláttuk ezt a Hundertwasser stílusban épült hotelt. A portán azt mondták nekem, hogy nem eredeti Hundertwasser, csak abban a stílusban épült…

Tündüs & zo- utazási blogjaOberösterreich - Linz, Pfarrplatz

Most 2009-et írunk és a műholdas képen egy óriási lyuk tátong a bejelölt helyen. Érdekes, hisz ezt a lyukat 2006 nyarán már betemették mélygarázzsal. :) Na mind1, most úgy néz ki a tér, ahogy a 2006-ban készült képeken látszik…

LillafüredLillafüred

A neoreneszánsz Palotaszálló most is gyönyörű. Néha fent látni az elhaladó kisvasutat. A 20 m-es vízesés eltűnt, remélem nem száradt ki végleg. A Szinva patak még csak most olvasztja a jegét. De a Hámori sziklánál már már edzenek a sziklamászók…

Limone Sul GardaLimone sul Garda

A Garda-tó partján az egyik nagyon szép hely. A strand vize 35 fokban is csak 18 fokos és 200 méter mély…

LidoRóma-Lido di Ostia

Egy kis lazítás gyanánt leruccantunk hévvel a tengerpartra. Lévén utószezon és hétköznap volt, szerencsére alig lézengtek, de a víz kellemes volt és rengeteg kagylót is gyűjtöttem…

LisszabonLisszabon

Nagyon sokszor jártam már itt. Érdekes város de sajnos nem a legtisztább. Valamikor itt rendezték az expo-t és egy csodálatos városrészt építettek fel. Tényleg szép lett. A belváros is tartogat érdekes épületeket, de van itt is egy Jézus szobor, ami az Atlanti óceán…

szalay2 utazási blogjaPassau, vízi erőmű a Dunán, SzG3

Amikor megnéztem Passau-t, a Városházánál láttam egy vízmértéket, ahol bejelölték, mekkorák voltak az árvizek a városban. A 2. legmagasabb 2013-ban volt, vagyis nem túl rég. Úgy látszik, hogy a város feletti vízi erőmű (és a gátja) nem tudta megvédeni a várost…

Liffey bridgeDublin - Ha'penny Bridge

Dublin - a főváros. A Temple Bar területét és a Liffey Streetet összekötő magas ívű, kovácsoltvas gyalogos hídon naponta több ezren kelnek át. Egy angol mester, John Windsor építette. Dublin legtöbbet fényképezett látványossága eredetileg a Wellington Bridge nevet viselte…

Jaszkari utazási blogjaGibraltár

Gibraltárról nem túl sokat tud a világ, offshore cégeiről, majmairól és az ott élő angolokról már bizonyára mindenki hallott. Gibraltár tulajdonképpen egy brit tengerentúli terület, összesen 6,5 négyzetkilométer a nagysága, lakosaink száma kb…

LisseLisse-Hillegom (Nederland, Lisse-Hillegom)

Lisse egy város és helyhatósági központ nyugat-Hollandiában, Nordholland tartományban, történelme igen hasonló és szorosan összefügg a szomszédos városok, Hillegom és Sassenheim történelmével. Első hivatalos említése egy 1198-ból származó…

Limski fjordLimski-fjord

Táborhelyünktől, Vrasrtól délre, Rovinj felé találjuk a Limski-fjordot, vagy más néven a Lim-fjordot, azaz a Limski-kanalt, tehát a Limski-csatornát. :-D Akár Vrasar felől, akár Rovinj felől érkezünk, az út igen meredeken lejt lefelé, szép lassan…

Tündüs & zo- utazási blogjaSrí Sambuddhaloka Vihara - Colombo

Lotus Road, Colombo, Srí Lanka Srí Sambuddhaloka Vihara templom, közismertebb nevén a nagy fehér dagobah, vagy sztúpa. Nagy fehér dagobah-nak azért hívják, mert a templom tulajdonképpen nem más, mint egy hatalmas, fehérre meszelt, leginkább harangra emlékeztető sztúpa…

Tündüs & zo- utazási blogjaWorld Trade Center - Colombo

Echelon Square, Colombo, Srí lanka World Trade Center (WTC), avagy World Trade Center Colombo (WTCC) néven is ismert épület Colombo, de egyáltalán egész Srí Lanka, eddig befejezett épületei közül a legmagasabb. Valamivel több, mint 152…

LibegőSt. Radegund bei Graz, Schökl, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Hogy a gráciaknak még jobb legyen, van egy saját házi hegyük is, ez a Schökl, vagy más néven Schöckel. Talán 15 km-re van a várostól, a tetőről jó időben nagyon szép kilátás van a városra. Én nem Gráz…

LibegőBudapest, a János-hegyi libegő, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint budapesti, sokszor elfelejtkezem arról, hogy ami nekem természetes, mert sokszor kapcsolatba kerülök vele, a nem budapestieket azért érdekelheti a hely. Egyik ilyen kiránduló hely a János-hegyi libegő. Könnyű…

LiechtensteinJudenburg, a Liechtenstein várrom és az új kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tévedés, van Ausztriában egy olyan város, amelynek a nevét Zsidóvárra lehetne fordítani (de erről majd a városnál bővebben). Egyik, bár nem túl látványos nevezetessége ez a várrom ill. a kastély. Azért nem túl…

LibegőGyöngyös, Mátrafüred, Sástó (a tó és az Oxygen Adrenalin Park), SzG3

Kezdjük a Sástóval. Itt már korábban többször jártunk már, legutóbb a feleségem vitt osztályt a camping-be. Itt láttam eddig először és utoljára szarvasbogár rajzást. Több száz (vagy ezer) hatalmas szarvasbogár repült és zsongott a levegőben. Ritka látvány volt…

Oszd meg ezt a keresést: lin lin li